דגמי הוראה לתלמידי כיתות ה
א | ב | ג | ד | ה | ו |
שימו לב!!!
הקישור הינו לעמוד באתר, בו נמצאת יחידת הלימוד.
מומלץ לעקוב אחר שורת המידע, בה מצויין מידע נוסף שיסייע במציאת היחידה בעמוד.
שכבה | עותק בערבית | שם הפעילות | נושא / ציוני דרך מתוכנית הלימודים | נושא על | תת נושא | קישור לעמוד |
ה | V | סיפורו של מחקר על קצב נשימה | מערכת הנשימה | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | משתמשים במתכות | חומרים: אפיון ושימוש במתכות | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | הקץ לשקיות הפלסטיק | משאבי טבע – שימוש בפלסטיק | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | דגני בוקר, בריא או לא בריא | תזונה ובריאות | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | כיצד הפך גליל נייר למסכת | מערכת הנשימה, מהות הטכנולוגיה | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | השפעת השימוש במפוחי אויר על הבריאות | מערכת הנשימה | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | צרכי קיום של יצורים חיים – עיבוד מזון | מאפייני החיים, תרומת המדע לטכנולוגיה | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | V | תחנות חלל | חקר החלל | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ה | ניסוי – מוליכות חשמלית של מתכות | חומרים ותכונותיהם, מתכות, מוליכות חשמלית | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ה | ניסוי בהדגמה – הפרדת חומרים | חומרים ותכונותיהם, הפקת מלחים מתמיסה, אידוי | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ה | דגמים – מבנה מערכת השמש | מרכיבי מערכת השמש, כוכבי הלכת | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ה | הנדסה הפוכה – עיבוד חומרים (מתכות) | מהות הטכנולוגיה, חומרים ותכונותיהם, עיבוד מתכות | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ה | מוזיאון תרבות חומרית | טכנולוגיה: מהות, תהליך הייצור, השפעה על החברה והסביבה | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית | |
ה | V | עגבניה הולכת לעיבוד – המפעל כסביבה לימודית | בריאות האדם – תזונה, טכנולגויה – תהליך ייצור תעשייתי | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית |
ה | סלעים על סף ביתנו | גאוספירה – סלעים | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית | |
ד-ו | קופסת בריחה – חכמים בשמש | בריאות העור, שמירה על בריאות | פדגוגיה חדשנית | למידה בגישת המישחוק | למידה בגישת המישחוק | |
ד-ו | קופסת בריחה – נזהרים מבעלי חיים ארסיים | מאפיינים של מחלקות של בעלי חיים, בטיחות | פדגוגיה חדשנית | למידה בגישת המישחוק | למידה בגישת המישחוק | |
ד-ו | קופסת בריחה – שותים לרוויה | חשיבות המים לבריאות | פדגוגיה חדשנית | למידה בגישת המישחוק | למידה בגישת המישחוק | |
ה | V | חומרים ותכונותיהם | מתכות | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה |
ה | V | מערכת הנשימה | מערכת הנשימה – מבנה ותפקיד | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה |
ה | V | חומרים ותכונותיהם: האם אני ברזל? | לא כל מתכת היא ברזל | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ה | V | חומרים: כבר נמס השלג בהרים – האמנם? | המסה / התכה | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ה | V | אסטרונומיה: השמש נעה בשמים – האמנם? | ערעור התפיסה הגאוצנטרית | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ה | V | תזונה: "צנים משמין פחות מלחם" – האמנם? | גוף האדם ובריאותו: תזונה ומערכת העיכול | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ה | אוכלים בריא | גוף האדם – תזונה | פדגוגיה חדשנית | למידה שיתופית – ממ"ש | למידה שיתופית – ממ"ש | |
ה | נמנעים מעישון | גוף האדם – מערכת הנשימה | פדגוגיה חדשנית | למידה שיתופית – ממ"ש | למידה שיתופית – ממ"ש | |
ה | V | קרקעות סביב – השוואה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, השוואה | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ה | V | בעל-החיים שלנו | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, שאילת שאלות | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ה | V | כיצד מעבדים מתכות? יש לנו בעיה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, שאילת שאלות | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ה | V | טלפונים סלולריים, שימוש בטוח או מסוכן לבריאות | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, הערכת מידע | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ה | V | מסע במערכת העיכול | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, זיהוי רכיבים וקשרים | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ה | V | השמש וכוכבי לכת הסקת מסקנות (אינדוקציה ודדוקציה) | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, הסקת מסקנות | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ה-ו | V | כיצד נולד רעיון החיסון? – אדוארד ג'נר | מהות החקר המדעי, היסטוריית המדע | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר |
ה-ו | מאין הצמח מקבל תוספת משקל? – ואן הלמונט | מהות החקר המדעי, היסטוריית המדע | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | |
ה-ו | מדוע מתות היולדות? – איגנץ פיליפ זמלווייס | מהות החקר המדעי, היסטוריית המדע | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | |
ה-ו | ממה נוצרים יצורים חיים? – פרנצ'סקו רדי | מהות החקר המדעי, היסטוריית המדע | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | תהליך החקר המדעי – סיפורי מחקר | |
ה-ו | אספירין לצמחים | עקרונות החקר המדעי, צמחים | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה-ו | בובות השלג | עקרונות החקר המדעי, מצבי צבירה | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה-ו | דשן לצמחים | עקרונות החקר המדעי, צמחים | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה-ו | סובלים מהשכנים | עקרונות החקר המדעי, צמחים | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה-ו | סודו ששל הצ'יפס | עקרונות החקר המדעי, תזונה | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה-ו | צף – שוקע | עקרונות החקר המדעי, חומרים ותכונותיהם | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה-ו | תצפית בבצק | עקרונות החקר המדעי, תזונה, חומרים ותכונותיהם | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – שילוב מיומנויות חקר | |
ה | נושפים בקצב – חזרות בניסוי וריבוי פריטים | עקרונות החקר המדעי, מערכת הנשימה | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – דגמי הוראה | https://www.matar.tau.ac.il/?page_id=5254 | |
ה | תפיחת בצק – בידוד משתנים | עקרונות החקר המדעי, תזונה, חומרים ותכונותיהם | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – דגמי הוראה | תהליך החקר המדעי – דגמי הוראה | |
ה-ו | הוראה מפורשת של מיומנות שאילת שאלות | עקרונות החקר המדעי, שאילת שאלות | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה | הצעות לשאלות חקר מדעי לכיתות ה | עקרונות החקר המדעי, שאילת שאלות | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של מיומנות העלאת השערות | עקרונות החקר המדעי, השערות | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של מיומנות תכנון ניסוי | עקרונות החקר המדעי, תכנון ניסוי | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של מיומנות תכנון תצפית | עקרונות החקר המדעי, תכנון תצפית | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של מיומנות עיבוד נתונים | עקרונות החקר המדעי, עיבוד נתונים | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של מיומנות הסקת מסקנות | עקרונות החקר המדעי, הסקת מסקנות | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של הכנת פוסטר מדעי | עקרונות החקר המדעי, הצגת מידע | פיתוח חשיבה | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | תהליך החקר המדעי – מיומנויות חקר | |
ה-ו | הוראה מפורשת של תהליך פתרון בעיות | עקרונות תהליך פתרון בעיות | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | |
ה-ו | הוראה מפורשת של הגדרת הבעיה | עקרונות תהליך פתרון בעיות, הגדרת בעיה דרישות ואילוצים | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | |
ה-ו | הוראה מפורשת של העלאת רעיונות | עקרונות תהליך פתרון בעיות, העלאת רעיונות ובחירת רעיון | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | |
ה-ו | הוראה מפורשת של תכנון ובניית מוצר | עקרונות תהליך פתרון בעיות, תכנון ובניית מוצר | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | פתרון בעיות בטכנולוגיה – ארגז כלים | |
ה | פחית שתיה | עקרונות תהליך פתרון בעיות, שכלול מוצר – פחית שתיה | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | |
ה | מסיבה מנייר | עקרונות תהליך פתרון בעיות, חומרים ותכונתיהם (נייר) | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | |
ה-ו | תכסיס האיחוד | הפתרון הטכנולוגי כנותן מעלה לצרכים אנושיים | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | |
ה-ו | תכסיס ההכפלה | הפתרון הטכנולוגי כנותן מעלה לצרכים אנושיים | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | |
ה-ו | תכסיס ההחסרה | הפתרון הטכנולוגי כנותן מעלה לצרכים אנושיים | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | |
ה-ו | תכסיס החלוקה | הפתרון הטכנולוגי כנותן מעלה לצרכים אנושיים | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | פתרון בעיות בטכנולוגיה – חשיבה המצאתית | |
א-ו | הדבקת נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | הדבקת קרטון ועץ – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | סרטוט תיבה – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | סרטוט גליל – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על עץ – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על בד – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | גזירת נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | גזירת בד – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | אודות המספריים – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | עבודה עם שולחן נגרות – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | ניסור – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | שיוף וליטוש – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | הברגה – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ד-ה | הדבש בשרות האדם | מערכות אקולוגיות, עולם מעשה ידי אדם, תזונה | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | הרימון בחגי ישראל | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ד-ו | השופר ביהדות | צרכי קיום, המגוון בטבע, תקשורת, אנרגיית קול | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | התמר בחגי ישראל | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | ארבעת המינים | חלקי הצמח, תזונה, מגוון המינים בטבע, פתרונות טכנולוגיים | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | הזית בתרבות העברית | חלקי הצמח, שימוש בצמחים, תהליך הבערה, תזונה, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | חנוכה | חנוכה | |
ד-ו | חנוכיות | חומרים ותכונותיהם, טכנולוגיה – תיאור מוצר | זמנים ומועדים | חנוכה | חנוכה | |
ג-ו | ט"ו בשבט – חג האילנות | חלקי הצמח, מגוון המינים בטבע, פתרון טכנולוגי, תזונה, תהליך ייצור | זמנים ומועדים | ט"ו בשבט | ט"ו בשבט | |
ד-ו | רעשנים | פתרון בעיות – מרכיבי מוצר, תכנון ובניית מוצר | זמנים ומועדים | פורים | פורים | |
ד-ו | מסכות | פתרון בעיות – מרכיבי מוצר, בטיחות | זמנים ומועדים | פורים | פורים | |
ג-ו | סמל המדינה | תהליך בערה, עיבוד חומרים, יצירת מוצר, חלקי הצמח, מגוון צמחים | זמנים ומועדים | יום העצמאות | יום העצמאות | |
ג,ה,ו | הזית ביום העצמאות | חלקי הצמח, שימוש בצמחים, תהליך הבערה, תזונה, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | יום העצמאות | יום העצמאות | |
ג-ו | מדורת ל"ג בעומר | בערה, בטיחות, זיהום אוויר, שריפות יער | זמנים ומועדים | ל"ג בעומר | ל"ג בעומר | |
ד-ה | חלב ומוצריו | תזונה, תכונות החומר, תמיסה, אובדן מזון, טכנולוגיות מוצרי חלב | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג-ו | החיטה | חלקי הצמח, מהות הטכנולוגיה, ייצור, מגוון הצמחים, תזונה | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | השעורה | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג-ו | גפן היין | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | התאנה | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע, תהליך ייצור | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | הרימון | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | הזית | חלקי הצמח, שימוש בצמחים, תהליך הבערה, תזונה, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | התמר | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ד-ה | V | הכבש בחג הקורבן – אל אדחא | בעלי חיים, ביות, תזונה | זמנים ומועדים | חגים ואירועים בתרבות הערבית | חגים ואירועים בתרבות הערבית |
ג,ה | חמשת מיני דגן | הצמח – איבריו ותפקידם, מחזור חייו, מגוון, מזונות שמקורם בצמחים | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ג-ה | פלטת שבת | מהות הטכנולוגיה, מתכות ותכונותיהן | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ד-ה | אל בורות המים | חשיבות המים, מערכות אקולוגיות, הידרוספירה, גאוספירה מהות הטכנולוגיה | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ד-ה | ציצית | עולם מעשה ידי אדם, חומרים בהיבט טכנולוגי, תכנון ובניית מוצר | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ה-ו | שנת שמיטה | חקלאות, סביבה, חברה, טכנולוגיה | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ד-ה | הלכות כשרות ביונקים | מיון בעלי חיים, מאפייני מחלקות, הזנה – מערכת העיכול | מדע וטכנולוגיה ביהדות | הלכות כשרות בבעלי חיים | הלכות כשרות בבעלי חיים | |
ה | שינוי מצבי צבירה | חומרים ותכונותיהם, מצבי צבירה | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ה | השפעת כמות הדשן על יבולי אורז | עקרונות החקר המדעי, צמחים | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ה | דשן לצמחים | עקרונות החקר המדעי, צמחים | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ב-ו | קל וחומר | מגוון יחידות בנושא חומרים לשכבות שונות | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ד-ו | כל-בו מערכות | מגוון יחידות בנושא טכנולוגיה | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ה | מעגל התזונה | מגוון יחידות בנושא הזנה באדם ובצמח | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ה-ו | רובוטים | מגוון יחידות בנושא רובוטיקה | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ה-ו | חלונות אל גוף האדם | מגוון יחידות בנושא גוף האדם | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ה | יחידת לימוד בנושא: אובדן מזון | מודעות סביבתית, צרכנות נבונה | חינוך לקיימות | אוריינות סביבתית | אוריינות סביבתית |