מבוא לסדרה
סביבת הלימוד החוץ-כיתתית מהווה משאב ללמידה משמעותית בלימודי מדע וטכנולוגיה. סביבות אלו הן סביבות למידה ממשיות, אמִתיות ואותנטיות שבהן יכול להתרחש תהליך למידה טבעי מתוך התנסות ישירה בסביבה.
אחד מיעדי הוראת המקצוע מדע וטכנולוגיה מתמקד בשילוב תהליכי הל"ה בסביבות לימוד חוץ-כיתתיות. זאת מתוך אמונה כי בסביבות אלו תתרחש למידה מתוך עניין וסקרנות אשר תקדם את ההבנה של מושגים, רעיונות ועקרונות מתחום הדעת ותחזק מיומנויות חשיבה ועשייה.
בקובץ שלפניכם מוגשת חוברת ובה מבוא המציג את התפיסה הפדגוגית להוראה בסביבת למידה חוץ-כיתתית ושני דגמי הוראה נבחרים שמיקודם בהוראת הטכנולוגיה.
להורדת הקובץ להורדת מצגת בנושא הסיור הלימודיחוזר טיולים – משרד החינוך
לאחרונה התפרסם הנוסח המעודכן של חוזר הטיולים – באתר משרד החינוך. תוקף הדברים החל מיום 23 ביולי 2015.
חוזר משרד החינוך – טיוליםטיולים קטנים - קופצים ל...
לפניכם דגמי הוראה המשלבים תהליכי למידה קצרים אך מעמיקים בסביבת בית הספר.
כיתות א-ב:
קופצים לראות נחליאלי
קופצים לראות בתים של בעלי חיים
קופצים להכיר את הסביבה באמצעות דואר סביבה
כיתות ג:
קופצים לזהות עלים
קופצים לסביבה להכין צבעים
כיתות ג-ו:
קופצים לסביבה לחפש אצטרובלים
כיתות ו:
קופצים לחפש קשרים בסביבה
כיתה א'
חדש!!! פעילויות פליאה קצרות
לפניכם דגמי הוראה המשלבים תהליכי למידה קצרים אך מעמיקים בסביבת בית הספר.