תחרות " 100 CC בראי שינוי האקלים" בשיתוף עם רשות המים ובהובלה של מרכז המצוינות ולמדע יוצאת אל הדרך לבתי הספר היסודיים וחט"ב.התחרות כוללת שני אתגרים הנושקים לתוכנית הלימודים, לקראת כל אתגר יופנו התלמידים לחומר רקע ותרגילים שיקנו להם את הידע הדרוש להתמודדות עם האתגר.
התמודדות עם האתגרים מזמנת חשיבה יצירתית, התנסות מדעית מעשית, חשיבה כמותית ופיתוח טכנולוגי ברוח STEM.
בנוסף יפתחו התלמידים המשתתפים מיומנויות עבודה בצוות, ניהול זמן והתמודדות עם קונפליקטים.
ההשתתפות בתחרות היזמות מיועדת לתלמידות ולתלמידים בכיתות ה-ו בבית הספר היסודי ולתלמידות ולתלמידים בכיתות ז-ט בחטיבת הביניים.במסגרת היוזמה יציעו התלמידות והתלמידים תכנון הנדסי של רכב העתיד אשר ישקף תחבורה נקייה לפי עקרונות של התייעלות באנרגייה ואנרגייה מתחדשת – תחבורה שתביא להקטנת פליטות גזי חממה לאטמוספרה ותתרום להקטנת התחממות כדור הארץ.
גיליון מספר 44 של כתב העת אאוריקה מוקדש לאוריינות מדעית, המהווה את אחת האוריינויות הנדרשות לבוגר ולבוגרת של מערכת החינוך 2030.
בגיליון חמישה מאמרים.
שני מאמרים מציגים מחקרים הבוחנים את הידע של מורים ותלמידים, בדגש על ידע אפיסטמי וחשיבה מדעית.
שלושה מאמרים מציגים תכניות חינוכיות ומדגימים את הפוטנציאל שלהן לחיזוק האוריינות המדעית ומיומנויות דמות הבוגר והבוגרת, בהתאמה למדיניות משרד החינוך. קישור