דגמי הוראה לתלמידי כיתות ד
א | ב | ג | ד | ה | ו |
שימו לב!!!
הקישור הינו לעמוד באתר, בו נמצאת יחידת הלימוד.
מומלץ לעקוב אחר שורת המידע, בה מצויין מידע נוסף שיסייע במציאת היחידה בעמוד.
שכבה | עותק בערבית | שם הפעילות | נושא / ציוני דרך מתוכנית הלימודים | נושא על | תת נושא | קישור לעמוד |
ד | מתגוננים מפני השמש | בריאות העור | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | |
ד | V | מצילים את צבי הים | מגוון בעלי החיים והשפעת האדם | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ד | V | מאופני סוס העץ עד לאופני המרוץ | מהות הטכנולוגיה | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) |
ד | גז האוזון – אחד מגורמי זיהום האויר | חומרים: תועלת ומחיר סביבתי של ניצול חומרים | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | |
ד | אנרגיה משפכים | חומרים: תועלת ומחיר סביבתי של ניצול חומרים | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | |
ד | תצפית – מכירים את העופות בסביבה | בעלי חיים – מבנה גוף הציפור, מיון בעלי חיים ומגוון | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ד | ניסוי – מודדים טמפרטורה | חומרים ותכונותיהם, שינויים בטמפרטורה, מדידת טמפרטורה | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ד | ניסוי בהדגמה – שינויים במצבי הצבירה | חומרים ותכונותיהם – מצבי צבירה | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ד | דגמים – מפרקים בגוף | מערכות בגוף האדם, תנועה ויציבה, מבנה השלד ומפרקים | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ד | הנדסה הפוכה – אופניים | מהות הטכנולוגיה, פתרון בעיות | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ד | שילוב חישנים – מווסתים טמפרטורה | חומרים ותכונותיהם – מצבי צבירה וטמפרטורה | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ד | נמלים מתחת לאף – חצר בית הספר כסביבת חיים | המגוון בטבע: בעלי החיים | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית | |
ד | משחקים עם בעלי חיים – גן החיות כסביבת לימודים | המגוון בטבע, יחסי גומלין, התאמה לסביבה | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית | |
ד-ו | קופסת בריחה – חכמים בשמש | בריאות העור, שמירה על בריאות | פדגוגיה חדשנית | למידה בגישת המישחוק | למידה בגישת המישחוק | |
ד-ו | קופסת בריחה – נזהרים מבעלי חיים ארסיים | מאפיינים של מחלקות של בעלי חיים, בטיחות | פדגוגיה חדשנית | למידה בגישת המישחוק | למידה בגישת המישחוק | |
ד-ו | קופסת בריחה – שותים לרוויה | חשיבות המים לבריאות | פדגוגיה חדשנית | למידה בגישת המישחוק | למידה בגישת המישחוק | |
ד | V | עולם בעלי החיים | המגוון בטבע | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה |
ד | V | צמחים ונביטה | תנאים לנביטה והתפתחות הצמח | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה |
ד | V | מים | מצבי צבירה, מחזור המים בטבע | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה |
ד | V | מערכות טכנולוגיות | עולם מעשה ידי אדם | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה | השעה הפרטנית – פיצוח מטלות הערכה |
ד | V | עולם בעלי חיים – האם אני יצור חי | מאפייני החיים – ייצור חי / בעל חיים | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ד | V | עולם בעלי החיים – אני עף – האם אני עוף? | מיון בעלי החיים לקבוצות | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ד | V | חומרים: לאן נעלמו המים? | התאדות המים | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ד | V | חומרים: האם האוויר הוא הוא לא כלום? | האוויר הוא חומר | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ד | V | אל תוך הגוף: מה יש שם בפנים? | גוף האדם ובריאותו: תנועה, שלד ושרירים | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ד | נזהרים מהשמש | גוף האדם – עור | פדגוגיה חדשנית | למידה שיתופית – ממ"ש | למידה שיתופית – ממ"ש | |
ד | V | כיסוי לנגן דיגיטלי השוואה וקבלת החלטות | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, השוואה | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ד | V | צריך לחסוך במים – דיאגרמת עמודות | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, חקר נתונים | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ד | גינה מזמינה | עקרונות תהליך פתרון בעיות, מגוון מיני ציפורים | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | |
א-ו | הדבקת נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | הדבקת קרטון ועץ – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | סרטוט תיבה – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | סרטוט גליל – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על עץ – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על בד – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | גזירת נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | גזירת בד – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | אודות המספריים – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | עבודה עם שולחן נגרות – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | ניסור – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | שיוף וליטוש – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | הברגה – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ד | מסימני החג – ראש השנה | איברי הצמח ותפקידם, המגוון בטבע, מאפייני מחלקת דגים | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ד-ה | הדבש בשרות האדם | מערכות אקולוגיות, עולם מעשה ידי אדם, תזונה | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ד-ו | השופר ביהדות | צרכי קיום, המגוון בטבע, תקשורת, אנרגיית קול | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ד-ו | חנוכיות | חומרים ותכונותיהם, טכנולוגיה – תיאור מוצר | זמנים ומועדים | חנוכה | חנוכה | |
ג-ו | ט"ו בשבט – חג האילנות | חלקי הצמח, מגוון המינים בטבע, פתרון טכנולוגי, תזונה, תהליך ייצור | זמנים ומועדים | ט"ו בשבט | ט"ו בשבט | |
ד-ו | רעשנים | פתרון בעיות – מרכיבי מוצר, תכנון ובניית מוצר | זמנים ומועדים | פורים | פורים | |
ד-ו | מסכות | פתרון בעיות – מרכיבי מוצר, בטיחות | זמנים ומועדים | פורים | פורים | |
ג-ו | סמל המדינה | תהליך בערה, עיבוד חומרים, יצירת מוצר, חלקי הצמח, מגוון צמחים | זמנים ומועדים | יום העצמאות | יום העצמאות | |
ג-ו | מדורת ל"ג בעומר | בערה, בטיחות, זיהום אוויר, שריפות יער | זמנים ומועדים | ל"ג בעומר | ל"ג בעומר | |
ד-ה | חלב ומוצריו | תזונה, תכונות החומר, תמיסה, אובדן מזון, טכנולוגיות מוצרי חלב | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג-ו | החיטה | חלקי הצמח, מהות הטכנולוגיה, ייצור, מגוון הצמחים, תזונה | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג-ו | גפן היין | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ד-ה | V | הכבש בחג הקורבן – אל אדחא | בעלי חיים, ביות, תזונה | זמנים ומועדים | חגים ואירועים בתרבות הערבית | חגים ואירועים בתרבות הערבית |
ג-ה | פלטת שבת | מהות הטכנולוגיה, מתכות ותכונותיהן | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ד-ה | אל בורות המים | חשיבות המים, מערכות אקולוגיות, הידרוספירה, גאוספירה מהות הטכנולוגיה | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ד-ה | ציצית | עולם מעשה ידי אדם, חומרים בהיבט טכנולוגי, תכנון ובניית מוצר | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ד-ה | הלכות כשרות ביונקים | מיון בעלי חיים, מאפייני מחלקות, הזנה – מערכת העיכול | מדע וטכנולוגיה ביהדות | הלכות כשרות בבעלי חיים | הלכות כשרות בבעלי חיים | |
ד | הלכות כשרות בעופות | מיון בעלי חיים, מאפייני מחלקות, מגוון בטבע | מדע וטכנולוגיה ביהדות | הלכות כשרות בבעלי חיים | הלכות כשרות בבעלי חיים | |
ד | הלכות כשרות בדגים | מיון בעלי חיים, מאפייני מחלקות, מגוון בטבע | מדע וטכנולוגיה ביהדות | הלכות כשרות בבעלי חיים | הלכות כשרות בבעלי חיים | |
ד | הלכות כשרות בשרצים | מיון בעלי חיים, מאפייני מחלקות | מדע וטכנולוגיה ביהדות | הלכות כשרות בבעלי חיים | הלכות כשרות בבעלי חיים | |
ג-ד | הפרדת תערובות | עקרונות החקר המדעי, חומרים ותכונותיהם | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ד | צף-שוקע | עקרונות החקר המדעי, חומרים ותכונותיהם | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ב-ו | קל וחומר | מגוון יחידות בנושא חומרים לשכבות שונות | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ד-ו | כל-בו מערכות | מגוון יחידות בנושא טכנולוגיה | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ד | יחידת לימוד בנושא: אובדן מזון | מודעות סביבתית, צרכנות נבונה | חינוך לקיימות | אוריינות סביבתית | אוריינות סביבתית |