דגמי הוראה לתלמידי כיתות ג
א | ב | ג | ד | ה | ו |
שימו לב!!!
הקישור הינו לעמוד באתר, בו נמצאת יחידת הלימוד.
מומלץ לעקוב אחר שורת המידע, בה מצויין מידע נוסף שיסייע במציאת היחידה בעמוד.
שכבה | עותק בערבית | שם הפעילות | נושא / ציוני דרך מתוכנית הלימודים | נושא על | תת נושא | קישור לעמוד |
ג | בלי צמחים אי אפשר | צמחים: צרכי קיום, מגוון בטבע, תועלת לאדם; טכנולוגיה | אוריינות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | |
ג | אש, אש, מדורה | חומרי דלק, בעירה, השפעה על איכות הסביבה, טכנולוגיה, בטיחות | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | |
ג | חומרים מסוכנים בבית | השפעה של שימוש בחומרים, טכנולוגיה, בטיחות | אוריינויות | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | משימות אוריינות מדעית וטכנולוגית (נייר ועיפרון) | |
ב-ג | הנדסה הפוכה – מטריה | חומרים ותכונותיהם, מהות הטכנולוגיה, טכנולוגיה בשרות האדם | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ג | תצפית – הפצת פירות וזרעים | מחזור החיים של הצמחים | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ג | ניסוי – הפרדת חומרים מתערובת | תערובות חומרים, הפרדת תערובת | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ג | ניסוי בהדגמה – התנאים הדרושים לבעירה | חומרים, תנאים לבערה | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ג | דגמים – כדור הארץ: צורה ומבנה | תופעות מחזוריות בכדור הרארץ | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ג | הנדסה הפוכה – פנס כיס | אנרגיה, טכנולוגיה – מהות, פתרון בעיות | פדגוגיה חדשנית | למידה התנסותית | למידה התנסותית | |
ג | קופצים לזהות עלים | אברי הצמח ותיפקודם, מגוון ושוני בצמחים | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית (טיולים קטנים) | למידה חוץ כיתתית (טיולים קטנים) | |
ג | V | בתי גידול מלאכותיים לצמחים | צרכי קיום של יצורים חיים, תועלת האדם לטבע | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית |
ג | שעון שמש – חצר בית הספר כסביבת לימוד | אסטרונומיה – מחזוריות, טכנולוגיה | פדגוגיה חדשנית | למידה חוץ כיתתית | למידה חוץ כיתתית | |
ג | V | מפגשים עם צמחים | צמח או פרח | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ג | V | יממה ועוד יממה – לאן נעלמו הכוכבים | "הכוכבים נעלמים במשך היום" | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ג | V | חומרים ותמיסות – לאן "נעלם" המלח | תמיסה היא תערובת | פדגוגיה חדשנית | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות | השעה הפרטנית – טיפול בתפיסות חלופיות |
ג | V | לבנה משנה צורה, זיהוי רכיבים וקשרים – רצף ומחזוריות | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, זיהוי רכיבים וקשרים | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ג | V | בונים מוצרים מחומרים פשוטים, בונים טיעון פשוט | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, ניסוח טיעון | פיתוח חשיבה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה | מיומנויות חשיבה מסדר גבוה |
ג | מבדים למוצרים | עקרונות תהליך פתרון בעיות, חומרים ותכונתיהם (בד) | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | |
ג | מסכה על מקל | עקרונות תהליך פתרון בעיות, מעגל חשמלי | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – דגמי הוראה | |
א-ו | הדבקת נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | הדבקת קרטון ועץ – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | סרטוט תיבה – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | סרטוט גליל – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על עץ – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ב-ו | סימון על בד – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | גזירת נייר – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | גזירת בד – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
א-ו | אודות המספריים – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | עבודה עם שולחן נגרות – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | ניסור – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | שיוף וליטוש – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ו | הברגה – דגם הוראה + סרטון | רכישת מיומנויות ביצוע לקראת בנייה של דגם או אב טיפוס | פיתוח חשיבה | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | פתרון בעיות בטכנולוגיה – מיומנויות ביצוע | |
ג-ד | מסימני החג – ראש השנה | איברי הצמח ותפקידם, המגוון בטבע, מאפייני מחלקת דגים | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | הרימון בחגי ישראל | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | התמר בחגי ישראל | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | ארבעת המינים | חלקי הצמח, תזונה, מגוון המינים בטבע, פתרונות טכנולוגיים | זמנים ומועדים | חגי תשרי | חגי תשרי | |
ג,ה,ו | הזית בתרבות העברית | חלקי הצמח, שימוש בצמחים, תהליך הבערה, תזונה, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | חנוכה | חנוכה | |
ג-ו | ט"ו בשבט – חג האילנות | חלקי הצמח, מגוון המינים בטבע, פתרון טכנולוגי, תזונה, תהליך ייצור | זמנים ומועדים | ט"ו בשבט | ט"ו בשבט | |
ג-ו | סמל המדינה | תהליך בערה, עיבוד חומרים, יצירת מוצר, חלקי הצמח, מגוון צמחים | זמנים ומועדים | יום העצמאות | יום העצמאות | |
ג,ה,ו | הזית ביום העצמאות | חלקי הצמח, שימוש בצמחים, תהליך הבערה, תזונה, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | יום העצמאות | יום העצמאות | |
ג-ו | מדורת ל"ג בעומר | בערה, בטיחות, זיהום אוויר, שריפות יער | זמנים ומועדים | ל"ג בעומר | ל"ג בעומר | |
ג-ו | החיטה | חלקי הצמח, מהות הטכנולוגיה, ייצור, מגוון הצמחים, תזונה | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | השעורה | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג-ו | גפן היין | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | התאנה | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע, תהליך ייצור | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | הרימון | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | הזית | חלקי הצמח, שימוש בצמחים, תהליך הבערה, תזונה, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג,ה,ו | התמר | חלקי הצמח, רכיבי המזון, מגוון המינים בטבע | זמנים ומועדים | שבועות | שבועות | |
ג | V | הזית בתרבות הערבית | צמחים, תזונה | זמנים ומועדים | חגים ואירועים בתרבות הערבית | חגים ואירועים בתרבות הערבית |
ג | הבדלה | חומרים ותכונותיכהם, תהליך בעירה, המגוון בטבע | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ג,ה | חמשת מיני דגן | הצמח – איבריו ותפקידם, מחזור חייו, מגוון, מזונות שמקורם בצמחים | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ג-ה | פלטת שבת | מהות הטכנולוגיה, מתכות ותכונותיהן | מדע וטכנולוגיה ביהדות | סוגיות והלכות | סוגיות והלכות | |
ג | מיון חומרים | חומרים ותכונותיהם, מיון | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ג | ממה עשוייה ידית המברג? | חומרים ותכונותיהם, טכנולוגיה | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ג-ד | הפרדת תערובות | עקרונות החקר המדעי, חומרים ותכונותיהם | הערכה | משימות הערכה לשם למידה | משימות הערכה לשם למידה | |
ב-ו | קל וחומר | מגוון יחידות בנושא חומרים לשכבות שונות | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת | |
ג,ו | סוגרים מעגל | מגוון יחידות בנושא מעגל חשמלי | פדגוגיה חדשנית | סביבת למידה מתוקשבת | סביבת למידה מתוקשבת |