גליון 39

אאוריקה הוא כתב עת להוראת מדעים וטכנולוגיה בבית ספר היסודי, הויוצא לאור באופן דיגיטלי ע"י המרכז הארצי למדע והמרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי באוניברסיטת ת"א.

כתב העת יוצא לאור במימון וביוזמת המרכז הישראלי להוראת המדעים וטכנולגיה ע"ש עמוס דה שליט ומשרד החינוך.

גיליון 39: יזמות וחדשנות פדגוגית

גיליון 39 של כתב העת אאוריקה מציג חדשנות פדגוגית המתבטאת בהקשרים שונים, כמו: הרחבת ההתנסויות הלימודיות אל מחוץ לגבולות בית ספר, יצירת סביבות למידה מגוונות המותאמות לסגנונות למידה שונים, הרחבת גבולות הכיתה באמצעות היצע של מגוון שיעורים לפי בחירה ועניין אישי, שינוי. תפקיד המורה המהווה חונך ויועץ לתהליכי הלמידה תוך מתן תמיכה רגשית ועוד.

יוני 2016

מתוך "פתח דבר"

פתח דבר עם הגיליון המערכת 

לצפייה תקינה בקבצים, דרוש Acrobat Reader מגירסה 6 ומעלה.
לשדרוג גירסה לחץ כאן

 

שילוב משאבי תוכן דיגיטליים בתהליכי הוראה-למידה מבוססי פרויקטים במדע וטכנולוגיה

כתבה: ד"ר חגית ירדן , מנהלת פדגוגית בריינפופ ישראל – לכתבה המלאה

סביבת הלמידה: אנרגיה בראש אחר מה התחדש?

כתבו: צוות המרכז הארצי למדע – לכתבה המלאה 

לגעת בכוכבים

כתבו: שושי כהן, שרה גולן – לכתבה המלאה

הלו ארטיק! למידה מבוססת פרוקטים

כתבו: אורנה שלי, גיא גרובס, הדסה יחזקאל, שגיא ראובן, עדי אליאס, יוליה דרוקמן; בית ספר ידלין, אקדמיה למדענים צעירים – לכתבה המלאה

חקר ציפורים - לא מה שחשבתם...

כתבו: יהבית לוריא, הדס כץ שדה חן, שלומית ליפשיץ, שושי כהן, יוסי לשם.   לכתבה המלאה

חדשנות פדגוגית - למידה משמעותית בקהילת לומדים איכפתית

כתבה: מלכה וידיסלבסקי- לכתבה המלאה

קהילת למידה מבוססת פרויקטים - הפדגוגיה לגל השלישי

כותב המאמר: ד"ר איל רם לכתבה המלאה

למידה מבוססת על בעיות בלימודי מדע וטכנולוגיה

כותבת המאמר: ד"ר מירי דרסלר לכתבה המלאה

קהילה מקדמת מדע - מדע אזרחי והחינוך המדעי

כותבת המאמר: ד"ר שרה קלצ'קו לכתבה המלאה

התחבר

×