כיתה ג'
מפגשים עם צמחים
יחידת ההוראה מתייחסת לטשטוש הקיים במשמעות של המושגים "צמח" ו"פרח".
יממה ועוד יממה
יחידת ההוראה מטפלת בתפיסה חלופית רווחת של ילדים ש"הכוכבים נעלמים במשך היום".
חומרים ותמיסות
יחידת ההוראה מציעה אסטרטגיה לטיפול בתפיסה חלופית רוחחת הרואה בתמיסה חומר אחד ולא תערובת.
כיתה ד'
עולם בעלי החיים
יחידת הוראה למסגרת השעה הפרטנית- "אני עף – האם אני עוף"?
יחידת ההוראה "אני עף – האם אני עוף?" מטפלת בתפיסות חלופיות הקשורות לעיקרון המדעי "מיון בעלי חיים לקבוצות".
חומרים: מים ואוויר
יחידת ההוראה "המים נעלמו – האמנם?" מטפלת בתפיסה חלופית רווחת של ילדים המפרשים תופעות של התייבשות גופים בסביבה (בעקבות התאדות) כמצבים שבהם המים "נעלמו" או "נגמרו".
הבניית התפיסה נעשית באמצעות התנסויות מעשיות ושיח מטה-קוגניטיבי באקלים חברתי נוח ופתוח – תנאים שמתאפשרים במסגרת הפרטנית.
האם האוויר הוא באמת "לא כלום"?
גוף האדם ובריאותו: איברים ומערכות
יחידת ההוראה "אל תוך הגוף – מה יש שם בפנים?" מטפלת בתפיסות חלופיות של ילדים אודות המבנה הפנימי של גופם.
הבניית התפיסה המדעית נעשית באמצעות המחשה של המבנה הפנימי של הגוף בעזרת אמצעים חזותיים (תמונות ודגם) וייצוג הידע אודות העיקרון המדעי "גוף האדם כמערכת" בעזרת תרשימים/מארגנים גרפיים.
תהליך ההוראה־למידה משלב שיח מטה־קוגניטיבי שמטרתו להביא את התלמידים לשינוי תפיסתי.
כיתה ה'
חומרים ותכונותיהם
יחידת ההוראה מציעה אסטרטגיה לטיפול בתפיסה חלופית רווחת שמייחסת למושג הפרטי "ברזל" משמעות של מושג כולל – "מתכת".
כבר נמס השלג בהרים – האמנם?
יחידת הוראה העוסקת בהבדלים בין התכה והמסה.
אסטרונומיה
יחידת לימוד למסגרת הפרטנית : השמש נעה בשמים – האמנם?
היחידה עוסקת בערעור התפיסה הגאוצנטרית ובהבנייה של התפיסה ההליוצנטרית.
תזונה ומערכת העיכול
יחידת ההוראה "מהמיתוס למדע: "צנים משמין פחות מלחם" – האמנם?" מטפלת בתפיסות חלופיות (מיתוסים) רווחות אודות ערכם התזונתי/קלורי של מזונות והרגלים של תזונה נבונה.
ניתוץ התפיסות החלופיות והבניית התפיסות המדעיות נעשים באמצעות ביצוע ניסויים, ניתוח בקורתי של נתונים וניסוח טיעונים. תהליך ההוראה־למידה משלב שיח מטה־קוגניטיבי שמטרתו לערער את התפיסות הקיימות ולפתח חשיבה ביקורתית במטרה להביא את התלמידים לשינוי התפיסתי.
כיתה ו'
אנרגיה
יחידת ההוראה מטפלת בתפיסה החלופית "שכל גוף מאיר הוא גם מפיק אור".
טכנולוגיה
יחידת הוראה שנועדה להקנות את ההבדלים בין מוצרים שהם מערכות טכנולוגיות לבין מוצרים שאינם מערכות טכנולוגיות.
האם קן של ציפור הוא טכנולוגיה?
יחידת ההוראה "האם קן של ציפור הוא טכנולוגיה?" מטפלת בתפיסה חלופית רווחת הרואה במבנים שבנו בעלי חיים טכנולוגיה.
מערכות אקולוגיות
יחידת הוראההמטפלת ביחסי גומלין בין יצורים חיים לבין סביבתם ובמושגים הדדיות וטפילות.